Den främsta är att de tar kontroll över efterfrågan, som är den viktigaste insatsen för att underlätta ökad försäljning och tillväxt.
Den främsta ledtråden är att de skapar hög tillväxt på egen hand genom att erbjuda sina kunder oöverträffat värde för priset
Ny rapport visar vad de gör annorlunda. Skicka efter den här nedanför »
Stefan Nilsson
"Hjälper företagsägare att ta kontroll över efterfrågan för att underlätta försäljning och högre tillväxt"
Jag har tagit fram en praktisk guide som visar hur företagsägare skapar stigande efterfrågan på egen hand.
Guiden sammanfattas på en A4-sida. Den visar hur stigande efterfrågan tar bort mer än 80 procent av dina problem med försäljning, lönsamhet och tillväxt.
Den tar upp fyra välbekanta exempel som du förmodligen känner till. Det blir glasklart för dig att se styrkan i metoden. I stort sett alla företag som växer och är vinstrika har denna metod som startpunkt.
Du får guiden när du mejlar mig, och du kan skicka ett mejl direkt genom att klicka på knappen.
Jag har undersökt ledtrådar som framgångsrika företagsägare lämnar efter sig. Nu pratar vi företag som både växer snabbt och håller hög lönsamhet.
De har en sak gemensamt – de har på egen hand fått efterfrågan att stiga.
Det bygger på denna grundläggande princip:
Om du vill ha ett större och mer värdefullt företag, så måste det växa snabbt över en längre tid. Och ett företag kan bara växa om efterfrågan växer.
Det finns inget annat sätt.
Ledtrådarna visar att det finns en beprövad metod som ALLTID får efterfrågan att stiga. Jag kommer att visa dig att i stort sett alla företag som växer och är vinstrika har denna metod som startpunkt.
Alla företagsägare kan ta kontroll över efterfrågan. Det innebär att du har avgörandet i egna händer och min guide ger dig en bra start för att se om dina förutsättningar ligger rätt.
Skriv ett mejl till mig så skickar jag guiden till dig, utan kostnad.
Du kan skicka ett mejl direkt genom att klicka på knappen.
Mer om mig
Jag har varit företagare sedan 2002, till och från, med varierande framgång. Under åren har jag sysslat med programmering, energisparkalkyler, och senaste fjorton åren med annonsering på Google och Facebook, landningssidor, e-postmarknadsföring, optimering av säljkampanjer, mm.
Vissa sälj- och marknadsföringsuppdrag har varit bländande succéer medan andra lösts upp i totala besvikelser. Trots samma metoder, trots liknande upplägg och genomförande.
Märkligt, eftersom man intalat sig att man använder ett slags universellt gångbara strategier.
Där fanns helt klart saker att gräva i. Min slutsats borde förmodligen ha dragits tidigare. Det är produkten och erbjudandet som är avgörande. Mina knep och färdigheter är nästintill oviktiga. (Gäller alla självutnämnda marknadsföringsproffs och säljexperter, förresten.)
Har hört sägas att en bra produkt säljer sig själv. Kanske inte riktigt sant, men en ointressant produkt som bleknar i mängden av andra bleka erbjudanden säljer knappt alls, oavsett hur mycket sälj, marknadsföring och pengar som man pumpar på med.
Och att ägna kraft och möda åt att försöka marknadsföra och sälja en produkt som ingen blir upphetsad av är inte alls kul. Vad du än gör står du där med samma trista, uteblivna resultat. Pengarna borta. Inget att visa upp. Inga glada miner någonstans.
Å andra sidan. När en produkt är klart bättre än alla andra och när allt fler efterfrågar den, ja då är det så klart ingen konst att skaffa kunder och få till försäljning. Inte ens på internet, med annonser i sociala medier eller på Google, eller genom att mejla ut erbjudanden.
Det är det gemensamma för alla trevliga uppdrag där jag lyckats få fina resultat. En riktigt bra produkt, en het marknad. Kunderna vet vad de vill ha och vill köpa av den som ger mest värde och har bäst renommé.
Som två urval kan nämnas LA Takvård AB och bokklubben Pennan & Svärdet.
Pennan & Svärdet (P&S) var en militärhistorisk bokklubb som drevs av Svenskt Militärhistoriskt Bibliotek. Mitt uppdrag var att bygga upp en läsarskara för tre olika nyhetsbrev, och att utifrån dessa värva nya medlemmar till bokklubben. Nyhetsbreven annonserades på framförallt på Googles display-nätverk (annonser på nyhetssajter som DN, Expressen, Aftonbladet, etc.) och nya prenumeranter skrev upp sig på specialbyggda landningssidor.
Tack vare att annonseringskostnaden per nyhetsbrevsläsare hölls nere kunde P&S utöka det upplevda värdet på sina välkomstpaket för nya bokklubbsmedlemmar genom att lägga till attraktiva böcker och välkomstgåvor. Det ledde till att konverteringsgraden sköt i höjden. Under några års tid värvade in mer än 12.000 nya medlemmar med god förtjänst.
LA Takvård gör det enklare för husägare att få hjälp med skonsam rengöring av tak med en behandling som samtidigt förhindrar ny påväxt av mossa och lav. De bjuder kunderna på kostnadsfria hembesök med bedömning av takvårdande insatser och offert. Vid takbehandling tömmer de samtidigt hängrännor, samlar upp skräp och städar helt rent efter sig. LA Takvård lämnar dessutom garanti på ett helt rengjort tak och gör kompletterade behandling utan kostnad, om det skulle behövas.
De fick min hjälp att annonsera i Facebook-flödet och samla in intresseanmälningar för hembesök på hemsidan. Med ett starkt erbjudande, fina referenser och en unik garanti var värdet uppenbart för villaägarna. Efterfrågan steg snabbt och annonseringen skickade in nya kunder i en strid ström. LA Takvårds omsättning steg från 45 Mkr 2017 till 98 Mkr 2021. Den årliga genomsnittliga tillväxttakten var 22%.
Mina finesser med annonsering, landningssidor och pricksäkra säljtexter i all ära, men det är inte det som var avgörande.
Inte på långa vägar.
Det handlar om helt andra faktorer, och om andra principer som både är beprövade och historisk dokumenterade. Det är det främsta ledtrådarna att ta fasta på.
Egentligen inga upptäckter att förvånas över, men som är väl så viktiga att lyfta fram.
– Ett företag kan bara bli stort och värdefullt OM det växer snabbt över en längre tid.
– Ett företag kan bara växa snabbt OM det verkar på en marknad som växer snabbt.
– En marknad kan bara börja växa snabbt OM det finns en bättre och mer efterfrågad produkt eller tjänst som ger kunderna mer värde och fler fördelar än priset de behöver betala.
Och som du kommer att se: Du kan skapa en snabbväxande marknad på egen hand genom att ge mycket högre värde för priset.
Du kan inte längre konkurrera uthålligt enbart med tyngre insatser på försäljning och marknadsföring. Du kan inte motivera marknaden att växa och du kan inte skapa varken behov eller efterfrågan ... ifall du inte ger kunderna mycket mer värde för priset.
Antingen växer marknaden, och du kan vara med på tillväxtresan när du ger kunderna vad de vill ha, eller så växer den inte och det är en ganska usel plats för dig att verka på.
Och i så fall är det dags att göra något åt det, eller hur?
Jag har satt ihop en praktisk guide som visar hur du tar kontroll över efterfrågan, om du vill att ditt företag ska växa och bli mer värdefullt
Guiden sammanfattas på en A4-sida. Du får den när du mejlar mig, och du kan skicka ett mejl direkt genom att klicka på knappen.
Stefan Nilsson
Telefon:
073-755 50 90
Skicka gärna ett sms först med ditt ärende så hittar vi en lämplig tid för samtal
E-post:
stefan@nilssonstefan.se