Övning bättre produkt - Stefan Nilsson

Gör övningen och skaffa klarhet vad som är en bättre produkt

Hur du skapar efterfrågetillväxt på egen hand för att underlätta ökad försäljning, lönsamhet och tillväxt i ditt företag

Stefan Nilsson

Mer om min övning "Bättre produkt"

Övningen visar vad som gör din produkt bättre och mycket mer efterfrågad, på ett sätt som underlättar ökad försäljning och tillväxt i ditt företag.

Det tar 30-60 minuter att gå igenom övningen. Löftet är att det aldrig kan kosta dig något. Varken på förhand, eller ens om du blir helt nöjd.

Så här går det till:

Om du är företagsägare och vill skapa växande efterfrågan med en mycket bättre produkt

– för att underlätta ökad försäljning och tillväxt i ditt företag.

Och om du gör övningen med mig och följer mina anvisningar, där vi går igenom 11 frågeställningar och bedömer din “bättre produkt”-poäng för att ta reda på

* Hur är din produkt bättre i nuläget?

* Vad kan göra din produkt bättre, och hur mycket bättre kan den bli?

* Vad som INTE gör din produkt bättre?

Där vi efter övningen skissar upp en plan för att komma framåt med din “bättre produkt”.

* Vad INTE göra, starta igång, ägna tid åt, kosta på

* Vad INTE behålla, fortsätta med, bygga ut

* Vad behålla, skydda, förstärka

* Vad börja göra, ta fram, få på plats

Så blir du helt nöjd med övningen och din plan.

Och du ser minst 10X värde på tid, pengar, energi du frigör med det du INTE bör göra, starta igång eller fortsätta med.

* I annat fall gör jag om tills du är nöjd, eller så får du hela arvodet tillbaka.

"Det kan aldrig kosta dig något"

Tillfälligt erbjudande

Det här är nytt. Därför finns det nu ett annorlunda erbjudande från min sida.

Löftet är att det aldrig kan kosta dig något. Varken på förhand, eller ens om du blir helt nöjd.

Det här gäller för dig:

Om du är intresserad får du ett individuellt pris att godkänna.

Därefter kör vi igenom övningen, som tar 30-60 minuter.

Du får din faktura först när du är 100% nöjd med övningen – och med mig! – och vill fortsätta till nästa steg där vi skissar upp din "bättre produkt"-plan.

Om du därefter vill fortsätta att anlita min hjälp får du hela ditt individuella arvode avräknat som rabatt på nästkommande insatser.

Som du ser! Det kan aldrig kosta dig något. Verkligen ALLT att vinna.

Tänk på att jag bara kan erbjuda detta till de första 5 som tar tillfället och testar övningen.

Och vi behöver komma igång med övningen under första halvan av november.

Anmäl intresse här nedanför.

Anmäl ditt intresse

Mejla din intresseanmälan till mig

Anmäl för intresse för "bättre produkt"-övningen genom att skriva till mig på stefan@nilssonstefan.se.

Meddela kort den produkt du vill ta upp i övningen och lämna en länk till produktbeskrivning på din hemsida.

Därefter återkommer jag med några frågor, så ser vi om det här passar för dig.

Ta tillfället, det här blir kul!

Stefan Nilsson

Mer om övningen

Jag är helt övertygad om att din produkt eller tjänst klarar av att göra "sitt jobb" på ett bra sätt.

Du ger så klart dina kunder det resultat de vill ha.

Men det jag trycker på, är att det ALLTID finns utrymme att erbjuda en mycket bättre produkt.

Helst på ett sätt där du får upp efterfrågan så du underlättar ökad försäljning.

Då ger du dina kunder en riktigt bra anledning att välja dig, eftersom de får mycket mer värde genom din produkt.

Och när du ger fler fördelar och ökat värde till kunderna så kommer efterfrågan att skjuta i höjden. Ju mer du får efterfrågan att stiga, desto mer underlättar du ökad försäljning.

Det tar bort de flesta problem som hindrar lönsamhet och tillväxt i ditt företag.

Boka in övningen. Den tar bara 30-60 minuter.

Det går till så här:

(1) Kryssa i dagsläget för "11 bättre produkt"-frågeställningar och ange styrkan i bedömd konkurrensfördel, och få en poäng mellan 0-100.

(2) Gör övning med mig och få klarhet i vad som är en framkomlig väg för att göra din produkt 10-20 poäng bättre.

10 poäng bättre är DUBBELT så många hästkrafter att på egen hand få efterfrågan att stiga, så du gör det enklare att sälja mer.

Det vi riktar in oss på är ditt påvisbara övertag, och bättre handlar om... mycket bättre än alla andra jämförbara produkter och alternativ.

Under övningen kikar vi på 11 kundfördelar som gör din produkt mer attraktiv och efterfrågad.

Det räcker med att göra bättre inom ett område om du gör det riktigt mycket bättre än alla andra. Två om du gör hyfsat mycket bättre.

Så en bra sak det här ger dig är klarhet i vad du INTE ska sikta in dig på.

Vad du INTE ska göra, starta igång, ägna tid åt, kosta på

Vad du INTE ska behålla, fortsätta med, bygga ut

Då har du mer krut att lägga på det som verkligen gör skillnad.

Anmäl intresse här

Att jag begränsar denna inbjudan till 5 företagare har två skäl

Det första är att jag vill prova något lite annorlunda. Upplägget är att det aldrig kan kosta dig något. Varken på förhand, eller ens om du blir helt nöjd. Det är ett tillfälle att på ett enkelt och ganska snabbt sätt se ifall det kan hjälpa dig åstadkomma bra saker.

Varför just 5 personer? Det handlar om att kunna ge den tid och extra insats som krävs för att det ska bli riktigt bra, så du får ett användbart resultat.

Eftersom jag bara har dessa fem platser öppna, så behöver jag sätta en deadline för att inte dra ut på det. Hör av dig senast på fredag 8 november om du är intresserad.

Det här är helt och hållet först till kvarn, och jag har inte planerat när vi kan genomföra nästa tillfälle.

Det andra skälet är att jag vill dela insikter och frågeställningar mellan dig och de andra deltagarna, eftersom det här inte ett upplägg där jag serverar dig alla svar.

Den stora svårigheten med att se på sin produkt och sitt erbjudande med nya ögon är att det är lätt att bli hemmablind. Därför är det bra med tankar och ifrågasättanden som kommer "från ett helt annat håll".

Jag tänker att vi testar ifall det ger välbehövlig input. Och bara genom att sätta sig in i och klura lite på de andra deltagarnas situation så dyker det säkert upp nya frågeställningar som tar dina egna funderingar framåt.

Anmäl intresse här

Mer om mig

Stefan Nilsson

Jag hjälper företagsägare att komma fram till ett mycket bättre erbjudande, som får efterfrågan att stiga så företaget kan växa snabbare.

Min bakgrund är inom energiteknik, och jag har varit företagare sedan 2002. Har sysslat med programmering, energisparkalkyler, och senaste 14 åren med annonsering på Google, Youtube och Facebook, optimering av säljkampanjer, e-postmarknadsföring, landningssidor, mm.

Mina erfarenheter av detta har samlats i min bok Verkningsgrad vinner! 80/20-handboken för företagsägare. Kommer som gåva i nya uppdrag.

Vissa sälj- och marknadsföringsuppdrag har varit bländande succéer medan andra lösts upp i totala besvikelser. Trots samma metoder, trots liknande upplägg och genomförande.

Märkligt, eftersom man intalat sig att man använder ett slags universellt gångbara strategier.

Där fanns helt klart saker att gräva i. Och min slutsats borde förmodligen ha dragits tidigare.

Det är produkten och erbjudandet som är avgörande. Mina knep och färdigheter är nästintill oviktiga. (Gäller alla självutnämnda marknadsföringsproffs och säljexperter, förresten.)

Har hört sägas att en bra produkt säljer sig själv. Kanske inte riktigt sant, men en ointressant produkt som bleknar i mängden av andra bleka erbjudanden säljer knappt alls, oavsett hur mycket sälj, marknadsföring och pengar som man pumpar på med.

Och att ägna kraft och möda åt att försöka marknadsföra och sälja en produkt som ingen blir upphetsad av är inte alls kul.

Vad du än gör står du där med samma trista, uteblivna resultat. Pengarna borta. Inget att visa upp. Inga glada miner någonstans.

Å andra sidan. När en produkt är klart bättre än alla andra och när allt fler efterfrågar den, ja då är det så klart ingen konst att skaffa kunder och få till försäljning. Inte ens på internet, med annonser i sociala medier eller på Google, eller genom att mejla ut erbjudanden.

Det är det gemensamma för alla trevliga uppdrag där jag lyckats få riktigt fina resultat. En mycket bättre produkt, en het marknad och växande efterfrågan. Kunderna vet vad de vill ha och vill köpa det av den som har bäst renommé.

Så, efter lite grävande i detta dök det upp andra principer som både är beprövade och historisk dokumenterade.

Egentligen inga upptäckter att förvånas över, men som är väl så viktiga att lyfta fram.

★  Ett företag kan bara bli stort och värdefullt OM det växer snabbt över en längre tid.

★  Ett företag kan bara växa snabbt OM det verkar på en marknad som växer snabbt.

★  En marknad kan bara börja växa snabbt OM det finns en mer efterfrågad produkt som ger kunderna ett oöverträffat värde för pengarna.

Och som du ser: Du kan skapa en snabbväxande marknad genom att ge dina kunder mycket högre värde för pengarna.

Du kan inte längre konkurrera uthålligt enbart med tyngre insatser på försäljning och marknadsföring. Du kan inte motivera marknaden att växa och du kan inte skapa varken behov eller efterfrågan ... ifall du inte ger kunderna mycket mer värde för pengarna.

Antingen växer marknaden, och du kan vara med på tillväxtresan när du ger kunderna vad de vill ha, eller så växer den inte och det är en ganska usel plats för dig att verka på.

Och i så fall är det dags att göra något åt det, eller hur?

Jag hjälper företagsägare att komma fram till en mycket bättre produkt, som får efterfrågan att stiga så företaget kan växa snabbare.

Det finns en enkel mall att följa för att göra din produkt mycket bättre.

Anmäl intresse för övning här

Stefan Nilsson

Jag har en ny övning som du gärna får vara del i. Den visar vad som gör din produkt bättre och mycket mer efterfrågad, på ett sätt som underlättar ökad försäljning och tillväxt i ditt företag.

Det går till så här:

(1) Kryssa i dagsläget för "det här gör min produkt bättre" och styrkan i bedömd konkurrensfördel i mitt verktyg, och få en poäng mellan 0-100.

(2) Gör övning med mig och få klarhet i vad som är en framkomlig väg för att göra din produkt 10-20 poäng bättre.

Mitt löfte är att du ser att denna förbättring hjälper dig att ta bort 80% av de hinder som håller tillbaka försäljning, lönsamhet och tillväxt i ditt företag.

Övningen tar en timme, vi gör den över telefon eller zoom.

Den kommer med garanti att du blir helt nöjd.

Det här är helt nytt, och jag behöver vässa till några delar av övningen. Därför kommer det med ett extra förmånligt "prova på-erbjudande" så här i starten.

Jag inte lagt in någon intresseanmälan på hemsidan än, så om du är nyfiken och vill veta mer så kontakta mig på mejl eller telefon.

Telefon:
073-755 50 90
Skicka gärna ett sms först med ditt ärende så hittar vi en lämplig tid för samtal

E-post:
stefan@nilssonstefan.se

"De flesta företagare tänker inte så ofta som de borde, eller så tidigt som de borde, på företagets värde och hur det kan växa."
–– Det finns ALLTID en Bättre Formel ––

Stefan Nilsson / SAN Webbutveckling HB
Storgatan 55, 881 30 Sollefteå
www.NilssonStefan.se

© Stefan Nilsson, 2024