Stefan Nilsson
Telefon:
073-755 50 90
Skicka gärna ett sms först med ditt ärende så hittar vi en lämplig tid för samtal
E-post:
stefan@nilssonstefan.se
Företaget:
Stefan Nilsson / SAN Webbutveckling HB
Storgatan 55, 881 30 Sollefteå
Kort om mig
Energiingenjör som frilansat som online-marknadsförare sedan 2008, där jag haft Google Display-nätverket, Facebook-annonsering, landningssidor och e-postkampanjer som specialitet.
Har skrivit en ny specialrapport med titeln "Hur du skapar större efterfrågan för ditt erbjudande, så du underlättar ökad försäljning och lönsamhet i ditt företag".
Gillar idéer, principer, koncept som bygger värde i företag, och siktar på att göra det mest användbara mer lättillgängligt för företagsägare.
Sitter inte inne med alla svar, men kan hjälpa dig att få klarhet i ditt problem och börja peka ut en lösning som passar dig.
Har uppfattningen att de flesta företagare inte tänker så ofta som de borde, eller så tidigt som de borde, på företagets värde och hur det kan växa
Jag har varit företagare sedan 2002, till och från, med varierande framgång. Har sysslat med programmering, energisparkalkyler, och senaste tretton åren med annonsering på Google, Youtube och Facebook, optimering av säljkampanjer, e-postmarknadsföring, landningssidor, mm.
Vissa sälj- och marknadsföringsuppdrag har varit bländande succéer medan andra lösts upp i totala besvikelser. Trots samma metoder, trots liknande upplägg och genomförande.
Märkligt, eftersom man intalat sig att man använder ett slags universellt gångbara strategier.
Där fanns helt klart saker att gräva i. Och min slutsats borde förmodligen ha dragits tidigare.
Det är produkten och erbjudandet som är avgörande. Mina knep och färdigheter är nästintill oviktiga. (Gäller alla självutnämnda marknadsföringsproffs och säljexperter, förresten.)
Har hört sägas att en bra produkt säljer sig själv. Kanske inte riktigt sant, men en ointressant produkt som bleknar i mängden av andra bleka erbjudanden säljer knappt alls, oavsett hur mycket sälj, marknadsföring och pengar som man pumpar på med.
Och att ägna kraft och möda åt att försöka marknadsföra och sälja en produkt som ingen blir upphetsad av är inte alls kul.
Vad du än gör står du där med samma trista, uteblivna resultat. Pengarna borta. Inget att visa upp. Inga glada miner någonstans.
Å andra sidan. När en produkt är klart bättre än alla andra och när allt fler efterfrågar den, ja då är det så klart ingen konst att skaffa kunder och få till försäljning. Inte ens på internet, med annonser i sociala medier eller på Google, eller genom att mejla ut erbjudanden.
Det är det gemensamma för alla trevliga uppdrag där jag lyckats få kalasfina resultat. En riktigt bra produkt, en het marknad. Kunderna vet vad de vill ha och vill köpa det av den som har bäst renommé.
Så, efter lite grävande i detta dök det upp andra principer som både är beprövade och historisk dokumenterade. Några av dem redogör jag för i min nya specialrapport.
Egentligen inga upptäckter att förvånas över, men som är väl så viktiga att lyfta fram.
★ Ett företag kan bara bli stort och värdefullt OM det växer snabbt över en längre tid.
★ Ett företag kan bara växa snabbt OM det verkar på en marknad som växer snabbt.
★ En marknad kan bara börja växa snabbt OM det finns en mer efterfrågad produkt som ger kunderna ett oöverträffat värde för pengarna.
Och som du ser, om du läser min specialrapport: Du kan skapa en snabbväxande marknad genom att ge dina kunder mycket högre värde för pengarna.
Du kan inte längre konkurrera uthålligt enbart med tyngre insatser på försäljning och marknadsföring. Du kan inte motivera marknaden att växa och du kan inte skapa varken behov eller efterfrågan ... ifall du inte ger kunderna mycket mer värde för pengarna.
Antingen växer marknaden, och du kan vara med på tillväxtresan när du ger kunderna vad de vill ha, eller så växer den inte och det är en ganska usel plats för dig att verka på.
Och i så fall är det dags att göra något åt det, eller hur?