Start - Stefan Nilsson

Stefan Nilsson

Det finns alltid ett sätt att erbjuda något bättre som ger kunderna mer värde, så efterfrågan stiger

Jag visar hur du aktivt och på egen hand tar fram en anledning till varför fler och fler skulle vilja köpa av dig

  • för att underlätta ökad försäljning och stigande vinster
  • för att se till att ditt företag växer och blir mer värdefullt
  • för att du som ägare ska bli mer avslappnad, fri från press och mer tillfreds

Beställ min nya rapport som visar dig det här:

Ditt företag kan alltid erbjuda något mycket bättre så att fler vill ha det du säljer

Hoppas du är nyfiken på bra sätt att öka din försäljning för att kunna göra större vinster.

Det finns ju ett oräkneligt antal saker att jobba med för att ordna det. Alla är förstås inte lika verkningsfulla. Och de passar inte alla.

Men några sätt passar de flesta.

Mitt sätt att se det är så här.

Du behöver göra det enklare för dig att sälja mer.

Enda sättet att verkligen göra det enklare är att ordna så att fler efterfrågar det du erbjuder.

Det måste komma fler och fler kunder varje år som vill ha det du säljer.

Om din marknad inte växer, så kan du ordna så att den börjar göra det.

För det är bara om din marknad växer som du kan öka din försäljning. Inte bara tillfälligt, utan över många, många år.

Finns inget annat sätt, än att du själv ordnar så att marknaden växer.

Och det finns metoder att åstadkomma det på. De grundläggande marknadskrafterna är ju desamma, oavsett vad du erbjuder.

Det finns två historiskt beprövade vägar fram. Du behöver välja en.

Min nya specialrapport går igenom ett antal välbekanta exempel.

Du kan beställa den här nedanför.

I rapporten ser du att det löper en gemensam röd tråd genom Apple, IKEA, Google, McDonalds, Tetra-Pak, m.fl. som förklarar precis vad de lyckats göra annorlunda och som från start har lagt grunden till deras tillväxt och framgång.

Både IKEA och Apple är förmodligen 10.000 gånger större än ditt företag, men det innebär INTE att Steve Jobs eller Ingvar Kamprad var tusentals gånger klokare och bättre företagare än du.

Visst, de har gjort stor skillnad. Deras företag ligger inom den topp 1% som tjänar 99% av alla pengar och är mest värdefulla.

Men den grundläggande skillnaden gentemot dig är inte stor.

Det är framförallt två skillnader som jag kan se.

Den första är att förstå den idé som får företagets försäljning att lyfta. Idén att ge ett bättre erbjudande, som gör att efterfrågan tar fart.

Idén handlar om att göra saker som gör det enklare att få sälja mer. Inte med mer ansträngning utan med mer anpassning till marknadskrafterna, helt enkelt genom att erbjuda något bättre, som är mer lockande för kunderna.

Den andra saken som skiljer är att de faktiskt gör det. De begriper sig på idén och ser till att sjösätta den.

För det finns en mall att följa.

Specialrapporten handlar om denna mall. Den visar två vägar fram för att ge en övertygande anledning till varför kunderna ska välja dig.

Det är något du borde känna till.

De två vägarna är helt motsatta, och du måste välja en.

Försök att kombinera de två är den främsta faktorn till att vinst och tillväxt uteblir i många företag.

Alla kan förstå hur det här går till. Men likväl, så kommer inte många att få ihop det.

Och konsten är att få det på plats, utan att du som ägare sätter orimligt höga krav på dig själv när det gäller de göromål som ska till. Då kommer det aldrig att gå.

Bland dessa göromål är det av vikt att du får klarhet i vad du INTE ska göra, vad som inte är en framkomlig väg.

Och att du ser vad du INTE ska fortsätta med, inte satsa på, inte starta upp, inte utveckla, inte erbjuda, inte investera i.

Så du kan faktiskt börja att göra ganska mycket rätt, bara genom att förstå "mallen" och ha insikter i vad som INTE passar in.

Beställ ett eget exemplar av rapporten idag.

Du får åtkomst till dessa två test när du beställer rapporten:

1. Har du en bra strategi, eller inte?

Den "mall" som jag visar dig i rapporten är förstås inte den enda framkomliga metoden att få upp försäljningen så ditt företag kan växa.

Men det är den mest kraftfulla. Och beroende på dina nuvarande strategiska förutsättningar så har du vissa saker att se upp med.

Det här testet visar dig vilka det är, och det ger klarhet i svagheter, möjligheter, hot, öppningar, mm.

2. Din fallenhet att följa "mallen"

Framgångsrikt företagande handlar om att erbjuda och demonstrera oöverträffat värde för pengarna. Det är det enda som får en marknad att växa så att du gör det enklare att sälja mer och göra större vinst.

Rapporten visar en "mall" med två vägar att följa, och du och ditt företag har en naturlig läggning som passar för den ena, eller den andra.

Om det inte lutar tydligt åt endera hållet är det ett varningstecken.

Då kan du verkligen behöva ta dig an det här med en stor portion extra angelägenhet.

Om testet visar en klar övervikt åt något håll så är du antagligen redan på god väg att få det här på plats. Bara att köra på!

Om ditt företag inte fått upp tillräcklig fart så beror det på att din affärsformel är fel.

Det betyder inte att det är något fel på dig eller personerna du omger dig av. Det beror inte på att ditt sätt att skaffa kunder skulle vara dåligt eller att några förträffliga konkurrenter kommit i vägen.

Det betyder bara att din "formel" inte är klurig nog.

Det är alltid möjligt att komma fram till en mycket bättre formel.

Egentligen är det bara att se sig omkring. Varenda bransch visar upp företag med olika varianter av formler som pekar ut varför vissa företag är mer framgångsrika och mer populära hos kunderna.

Enkelt att se och dra slutsatser ifrån.

En del företag säljer i stort sett samma produkter som alla andra men paketerar och erbjuder dem på ett annorlunda sätt, som gör att de har lättare att sälja och göra vinst.

* Som företagare har du redan allt "råmaterial" till hands för att ta fram en bättre produkt och ett bättre erbjudande, att paketera i en bättre formel.

Det enda du behöver göra är att inse att några saker av det du gör är viktigare än andra.

För om du är intresserad av tillväxt, lönsamhet och ett mer värdefullt företag så är inte mästerlig marknadsföring eller super-säljtekniker svaret.

Och inte heller mer kvalificerade anställda, högre motivation, större arbetsinsats, längre dagar, kompetenshöjningar, strömlinjeformade processer, kvalitetscertifieringar, ...

Bespara dig besväret. Lasta inte på mer komplexitet.

Din formel är nyckeln och det är den du behöver jobba med.

* Och där är din förmåga att aktivt och på egen hand tar fram en anledning till varför fler och fler vill köpa av dig helt avgörande.

Det finns egentligen ingen gräns för hur hur mycket bättre din formel kan bli. Du kanske inte kommer fram till en formel som gör att företaget växer 50% om året, det kanske håller sig runt 10%, men det är fortfarande värt att åstadkomma det.

Jag säger inte att det är enkelt. Jag säger bara att det finns en bättre väg fram, och det vore en god idé att undersöka hur din kan se ut.

Mitt sikte är att förenkla för företagare att hitta fram till mer lönsamhet och högre tillväxt.

En bra början är att skaffa ett grepp på hur du kan få ett försprång med metoderna som jag visar i rapporten.

Då kan du ställa rätt sorts frågor till dig själv och omgivningen för att ta det här framåt.

Beställ specialrapporten idag för endast 495 kr

Hur du skapar större efterfrågan för ditt erbjudande, så du underlättar ökad försäljning och lönsamhet i ditt företag

Hur du skapar större efterfrågan för ditt erbjudande, så du underlättar ökad försäljning och lönsamhet i ditt företag

Specialrapporten levereras i PDF-format och du får åtkomst till dina två test och extramaterial.

Ditt pris är 495 exkl. moms. Faktura med e-post. Betalningsvillkor 14 dagar.

Beställ specialrapporten här:

* anger obligatorisk uppgift
För leverans och fakturering

Svar på vanliga frågor:

Vem passar rapporten inte för?

Om ditt företag är återförsäljare eller driver butikshandel, ehandel, restaurang, etc. utan större påverkan på produktegenskaper och utbud så tror jag dessvärre inte att rapporten är för dig.

Finns ångerrätt?

Ja, om du vill ångra din beställning så gör det inom 14 dagar. Skicka då bara ett mejl till mig.

Finns garanti?

Ja, om du är företagsägare så kommer din beställning med garanti. Den gäller under ett år, och under förutsättning att du läser rapporten som jag visar dig och gör dina två test. Om du inte är helt nöjd med hjälp och insikter du fått genom rapporten, dina test och ditt extramaterial, så kan du begära återbetalning.

Mer om mig

Stefan Nilsson

Jag har varit företagare sedan 2002, till och från, med varierande framgång. Har sysslat med programmering, energisparkalkyler, och senaste tretton åren med annonsering på Google, Youtube och Facebook, optimering av säljkampanjer, e-postmarknadsföring, landningssidor, mm.

Vissa sälj- och marknadsföringsuppdrag har varit bländande succéer medan andra lösts upp i totala besvikelser. Trots samma metoder, trots liknande upplägg och genomförande.

Märkligt, eftersom man intalat sig att man använder ett slags universellt gångbara strategier.

Där fanns helt klart saker att gräva i. Och min slutsats borde förmodligen ha dragits tidigare.

Det är produkten och erbjudandet som är avgörande. Mina knep och färdigheter är nästintill oviktiga. (Gäller alla självutnämnda marknadsföringsproffs och säljexperter, förresten.)

Har hört sägas att en bra produkt säljer sig själv. Kanske inte riktigt sant, men en ointressant produkt som bleknar i mängden av andra bleka erbjudanden säljer knappt alls, oavsett hur mycket sälj, marknadsföring och pengar som man pumpar på med.

Och att ägna kraft och möda åt att försöka marknadsföra och sälja en produkt som ingen blir upphetsad av är inte alls kul.

Vad du än gör står du där med samma trista, uteblivna resultat. Pengarna borta. Inget att visa upp. Inga glada miner någonstans.

Å andra sidan. När en produkt är klart bättre än alla andra och när allt fler efterfrågar den, ja då är det så klart ingen konst att skaffa kunder och få till försäljning. Inte ens på internet, med annonser i sociala medier eller på Google, eller genom att mejla ut erbjudanden.

Det är det gemensamma för alla trevliga uppdrag där jag lyckats få riktigt fina resultat. En mycket bättre produkt, en het marknad och växande efterfrågan. Kunderna vet vad de vill ha och vill köpa det av den som har bäst renommé.

Så, efter lite grävande i detta dök det upp andra principer som både är beprövade och historisk dokumenterade. Några av dem redogör jag för i specialrapporten.

Egentligen inga upptäckter att förvånas över, men som är väl så viktiga att lyfta fram.

★  Ett företag kan bara bli stort och värdefullt OM det växer snabbt över en längre tid.

★  Ett företag kan bara växa snabbt OM det verkar på en marknad som växer snabbt.

★  En marknad kan bara börja växa snabbt OM det finns en mer efterfrågad produkt som ger kunderna ett oöverträffat värde för pengarna.

Och som du ser, om du läser min nya specialrapport: Du kan skapa en snabbväxande marknad genom att ge dina kunder mycket högre värde för pengarna.

Du kan inte längre konkurrera uthålligt enbart med tyngre insatser på försäljning och marknadsföring. Du kan inte motivera marknaden att växa och du kan inte skapa varken behov eller efterfrågan ... ifall du inte ger kunderna mycket mer värde för pengarna.

Antingen växer marknaden, och du kan vara med på tillväxtresan när du ger kunderna vad de vill ha, eller så växer den inte och det är en ganska usel plats för dig att verka på.

Och i så fall är det dags att göra något åt det, eller hur?

"De flesta företagare tänker inte så ofta som de borde, eller så tidigt som de borde, på företagets värde och hur det kan växa."
–– Det finns ALLTID en Bättre Formel ––

Stefan Nilsson / SAN Webbutveckling HB
Storgatan 55, 881 30 Sollefteå
www.NilssonStefan.se

© Stefan Nilsson, 2024