Det finns en demokratiskt tanke att varje produkt och varje kund är lika mycket värd för företaget. Om någon halkar efter stannar vi upp och väntar in. Om någon springer för bromsar vi in dem. Håller du tillbaka vinnarna för att försöka sätta fart på förlorarna?
Det finns ALLTID en Bättre Formel
Egentligen är det bara att se sig omkring. Varenda bransch visar upp företag med olika varianter av formler som pekar ut varför vissa företag är mer framgångsrika och mer populära hos kunderna.
'Intelligent innovation'
Ny upptäckt visar att det löper en gemensam röd tråd genom Apple, IKEA, Google, Uber, McDonalds, Facebook, Airbnb, Tetra Pak m.fl. som förklarar exakt vad de lyckats göra annorlunda och som lagt grunden till deras framgång.
Konkurrensövertag
Många företagare skulle må bättre med ett fint konkurrensövertag för att undvika trängsel. I alla fall om siktet är att sätta mer fart på företaget.
Räkna på din tillväxt
Ett företag som växer 17 procent om året blir 10X större på 15 år. Det blir 20X större om det växer 22 procent under samma tid.
Råmaterial och verktyg för ökad vinst
Jag börjar bli klar med ett verktyg som visar, beroende på dina nuvarande förutsättningar, dina första och bästa steg till att öka företagets vinst.
Bröderna Wrights formel
Andra flygpionjärer satsade på större och kraftfullare motorer i ett desperat försök att få undermåliga flygfarkoster att lyfta från marken. Orville och Wilbur Wright riktade in sig på att bygga ett glidflygplan.
Exempel på positiv återkoppling och 80/20-mönster
Många företagare känner till 80/20-principen. Men nästan ingen vet hur 80/20 faktiskt ser ut och hur det uppträder. Därför är de flesta företagare inte särskilt bra på att dra fördel av 80/20 för att spara tid och tjäna mer pengar.
Image credit pixabay.com
Stefan Nilsson
Framgångsrika företagare lämnar ledtrådar
Ledtråd nr 1 är att framgångsrika företagare skapar hög tillväxt på egen hand genom att erbjuda sina kunder oöverträffat värde för priset.
Ny rapport visar hur det går till. Skicka efter den idag »