Många företagare skulle må bättre med ett fint konkurrensövertag för att undvika trängsel. I alla fall om siktet är att sätta mer fart på företaget.
För om du är intresserad av tillväxt, lönsamhet och ett mer värdefullt företag så är inte mästerlig marknadsföring eller super-säljtekniker svaret
... och inte heller mer kvalificerade anställda, högre motivation, större arbetsinsats, längre dagar, kompetenshöjningar, strömlinjeformade processer, eller något annat.
Bespara dig besväret. Lasta inte på mer komplexitet.
* Se till att hitta vägar för att få en "Bättre Formel" på plats.
Du sparar så mycket svett, krångel och besvikelse om du vässar din formel.
Det finns egentligen ingen gräns för hur hur mycket bättre din formel kan bli.
Du kanske inte kommer fram till en formel som gör att företaget växer 100% om året, det kanske håller sig runt 10% – men det är fortfarande värt att åstadkomma det.
Jag säger inte att det är enkelt. Jag säger bara att det finns en bättre formel, och du borde åtminstone undersöka hur din kan se ut.
Du har ju förmodligen allt “råmaterial” till hands. Det enda du behöver göra är att inse att några få saker av det du gör är viktigare än andra och kan göra stor skillnad.
Mitt sikte är att förenkla för företagare att hitta en väg till mer lönsamhet och högre tillväxt.
* Det är en bra idé att ta reda på hur receptet för din "Bättre Formel" ser ut.
Då kan du börja ställa rätt sorts frågor till dig själv och omgivningen för att ta det här framåt. Du skaffar mer kontroll över företagets strategiska utveckling.
Stefan Nilsson
Jag hjälper företagare att få kontroll på insatser ger ett lyft till lönsamhet och tillväxt.
En bra start är att börja bearbeta den "affärsdata" du redan samlat på dig i ditt företag, och jämföra gentemot 80/20-mönstret.
Beställ och läs min bok Verkningsgrad vinner! för att komma igång och se snabba resultat.
I boken visar jag hur du använder råmaterial och affärsdata du redan har i ditt företag för att hitta de 80/20-insatser som har störst betydelse för din förmåga att sälja mer och göra större vinst
Mer kontroll över vinst och tillväxt i ditt företag
Mer kontroll över vinst och tillväxt i ditt företag
Stefan Nilsson
Hur du gör MINDRE av det olönsamma, för att FRIGÖRA tid och utrymme
Vad du kan göra för att få ut MER av det som redan ger MEST
Vilka insatser du borde prioritera för att öka vinst och styrka i företaget?
Start onsdag 12 oktober. 8 platser i premiäromgången.