Jag börjar bli klar med ett verktyg som visar, beroende på dina nuvarande förutsättningar, dina första och bästa steg till att öka företagets vinst
... utan att du egentligen behöver göra mer
... utan att du behöver ägna tid eller pengar på att skaffa fler kunder och böka runt med sälj och marknadsföring.
För det är ju bara att inse hur det ligger till.
De flesta företag är inte optimalt intrimmade. Inte på långa vägar.
Tittar man noga så läcker det lite här och var. Effektivt och väloljat är inte den första tanken som dyker upp.
Men mycket hänger förstås ihop med att det inte finns tid till allt, och det är ju naturligt.
Och om ditt företag är som de flesta andra så stämmer detta förmodligen in på dig också.
Saker du vet med dig, en magkänsla:
* Alla kunder bidrar inte lika mycket till vinsten i mitt företag
* Vissa produkter kostar oss mer än de smakar, och förmodligen går vi back varje gång de skeppas iväg
* Det finns antagligen kunder som vill köpa mer av oss, men vi har inte kommit oss för att paketera ihop några erbjudanden till dem än
* Jag vet att vissa produktkategorier är mer efterfrågade och mer lönsamma, beroende på kundgrupp, men vi vet inte riktigt hur vi får utväxling på det för att tjäna mer
Nu kan du snabbt stämma av var mer vinst ligger dolt i ditt företag. Se mer här nedanför.
Stefan Nilsson
Jag hjälper företagare att få kontroll på insatser ger ett lyft till lönsamhet och tillväxt.
En bra start är att börja bearbeta den "affärsdata" du redan samlat på dig i ditt företag, och jämföra gentemot 80/20-mönstret.
Beställ och läs min bok Verkningsgrad vinner! för att komma igång och se snabba resultat.
I boken visar jag hur du använder råmaterial och affärsdata du redan har i ditt företag för att hitta de 80/20-insatser som har störst betydelse för din förmåga att sälja mer och göra större vinst
Mer kontroll över vinst och tillväxt i ditt företag
Mer kontroll över vinst och tillväxt i ditt företag
Stefan Nilsson
Hur du gör MINDRE av det olönsamma, för att FRIGÖRA tid och utrymme
Vad du kan göra för att få ut MER av det som redan ger MEST
Vilka insatser du borde prioritera för att öka vinst och styrka i företaget?
Start onsdag 12 oktober. 8 platser i premiäromgången.