Jag börjar bli klar med ett verktyg som visar, beroende på dina nuvarande förutsättningar, dina första och bästa steg till att öka företagets vinst
... utan att du egentligen behöver göra mer
... utan att du behöver ägna tid eller pengar på att skaffa fler kunder och böka runt med sälj och marknadsföring.
För det är ju bara att inse hur det ligger till.
De flesta företag är inte optimalt intrimmade. Inte på långa vägar.
Tittar man noga så läcker det lite här och var. Effektivt och väloljat är inte den första tanken som dyker upp.
Men mycket hänger förstås ihop med att det inte finns tid till allt, och det är ju naturligt.
Och om ditt företag är som de flesta andra så stämmer detta förmodligen in på dig också.
Saker du vet med dig, en magkänsla:
* Alla kunder bidrar inte lika mycket till vinsten i mitt företag
* Vissa produkter kostar oss mer än de smakar, och förmodligen går vi back varje gång de skeppas iväg
* Det finns antagligen kunder som vill köpa mer av oss, men vi har inte kommit oss för att paketera ihop några erbjudanden till dem än
* Jag vet att vissa produktkategorier är mer efterfrågade och mer lönsamma, beroende på kundgrupp, men vi vet inte riktigt hur vi får utväxling på det för att tjäna mer
Nu kan du snabbt stämma av var mer vinst ligger dolt i ditt företag. Se mer här nedanför.
Stefan Nilsson
För att ditt företag ska växa och bli mer värdefullt behöver du göra det enklare att öka försäljningen. Helst på ett sätt där du som ägare kan vara utan press och mer avslappnad.
Att skapa växande efterfrågan på egen hand är rätt väg fram.
En bra start är att skapa växande efterfrågan på egen hand
Image credit pixabay.com