Kartlägg försäljningshistorik för lönsamhet och tillväxt - Stefan Nilsson

Stefan Nilsson

Jag hjälper företagare att få kontroll på insatser som lyfter lönsamhet och tillväxt.

Det enda du behöver göra är att låta mig bearbeta den försäljningshistorik du redan samlat på dig.

Skicka efter min projektbeskrivning. Där ser du vilka utdrag ur din försäljningshistorik som vi använder oss av.

Hämta här

Hej Företagare!

Om du går runt och funderar på hur du ska kunna sätta mer fart på ditt företag så är det här mitt stalltips:

Börja med att gå igenom din befintliga försäljningshistorik.

Det är ett enkelt sätt att få klarhet i dina möjligheter. Handlar till stor del om att du kopierar ditt eget framgångsrecept!

Det handlar om sålda produkter, kostnader, kunder, försäljning ... och kombinationer därav.

Jag kan göra en snabb första kartläggning åt dig och visa dig de mest uppenbara insatserna för att göra bättre med lönsamhet och tillväxt.

Det tar 1 dag och kommer med garanti.

Om du inte ser värde eller att projektet är ett bra sätt att komma framåt så avbryter vi.

Inte värre än så. Det här passar inte alla.

Så här går det till:

  • Jag bearbetar dina indata och sätter upp i mitt webbaserade beräknings- och presentationsprogram. Du får en preliminär rapport med fynd och en bedömning av insatser att prioritera.
  • Insikterna du får handlar om hur du får ut mer av det som redan ger mest och mindre av det som begränsar lönsamhet och tillväxt.
  • Kartläggningen ger dig som företagets ägare ökad kontroll på insatser och beslutsfattande för att bygga ett starkare som skapar mer vinst.

Det enda du behöver göra är att låta mig bearbeta den försäljningshistorik du redan samlat på dig.

Det handlar om att optimera det du redan har. Jag kan hjälpa dig genom denna process på ett snabbt och strukturerat sätt.

Efter vår analys kommer du att ha bättre insikter om vad som driver din lönsamhet och vilka åtgärder som bör prioriteras.

Skicka efter projektbeskrivning nu

Där ser du pris, villkor, garanti och de utdrag ur din försäljningshistorik som vi använder oss av.

Tänk på:

  • Du gör inga åtaganden och du utlovas inte en plats.
  • Ditt företag behöver omsätta +3 Mkr.
  • Bra om du haft minst 30 återkommande kunder senaste 12 månader.

Fyll i dina uppgifter här så kommer projektbeskrivningen i ett mejl.

Skicka efter projektbeskrivningen här

Se detaljerna om

  • Efterfrågade delar av din försäljningshistorik
  • Genomförande
  • Ditt pris och andra villkor
  • Garanti

Jag ser fram emot att hjälpa dig med det här.

Ta tillfället!

Stefan Nilsson

"De flesta företagare tänker inte så ofta som de borde, eller så tidigt som de borde, på företagets värde och hur det kan växa.

Det finns ALLTID en Bättre Formel"

Räkna på tillväxt

Ett företag som växer 17 procent om året blir 10X större på 15 år.

Det blir 20X större om det växer 22 procent under samma tid.

Alltså, blygsamma fem procentenheter högre årlig tillväxt dubblar den sammanlagda tillväxten och värdeökningen på dessa 15 år.

De flesta företagare tänker inte så ofta som de borde, eller så tidigt som de borde, på företagets värde och hur det kan växa.

Mer kontroll över vinst och tillväxt i ditt företag

...
80/20-kartläggning och nästa steg

Start onsdag 12 oktober. 8 platser i premiäromgången. Kommer med resultatgaranti.

...
Det finns ALLTID en Bättre Formel

Egentligen är det bara att se sig omkring. Varenda bransch visar upp företag med olika varianter av formler som pekar ut varför vissa företag är mer framgångsrika och mer populära hos kunderna.

...
'Intelligent innovation'

Ny upptäckt visar att det löper en gemensam röd tråd genom Apple, IKEA, Google, Uber, McDonalds, Facebook, Airbnb, Tetra Pak m.fl. som förklarar exakt vad de lyckats göra annorlunda och som lagt grunden till deras framgång.

...
Vinnare och förlorare

Det finns en demokratiskt tanke att varje produkt och varje kund är lika mycket värd för företaget. Om någon halkar efter stannar vi upp och väntar in. Om någon springer för bromsar vi in dem. Håller du tillbaka vinnarna för att försöka sätta fart på förlorarna?

...
Konkurrensövertag

Många företagare skulle må bättre med ett fint konkurrensövertag för att undvika trängsel. I alla fall om siktet är att sätta mer fart på företaget.

...
Räkna på din tillväxt

Ett företag som växer 17 procent om året blir 10X större på 15 år. Det blir 20X större om det växer 22 procent under samma tid.

...
Råmaterial och verktyg för ökad vinst

Jag börjar bli klar med ett verktyg som visar, beroende på dina nuvarande förutsättningar, dina första och bästa steg till att öka företagets vinst.

...
Exempel på positiv återkoppling och 80/20-mönster

Många företagare känner till 80/20-principen. Men nästan ingen vet hur 80/20 faktiskt ser ut och hur det uppträder. Därför är de flesta företagare inte särskilt bra på att dra fördel av 80/20 för att spara tid och tjäna mer pengar.

...
Bröderna Wrights formel

Andra flygpionjärer satsade på större och kraftfullare motorer i ett desperat försök att få undermåliga flygfarkoster att lyfta från marken. Orville och Wilbur Wright riktade in sig på att bygga ett glidflygplan.

Image credit pixabay.com

Går du runt och funderar på hur du ska kunna sätta mer fart på ditt företag?
Här mitt stalltips:
Skicka efter min bok Verkningsgrad vinner
"De flesta företagare tänker inte så ofta som de borde, eller så tidigt som de borde, på företagets värde och hur det kan växa."
–– Det finns ALLTID en Bättre Formel ––

Stefan Nilsson / SAN Webbutveckling HB
Storgatan 55, 881 30 Sollefteå
www.NilssonStefan.se

© Stefan Nilsson, 2023